Rośliny

Ziemia rolna w Polsce w ciągu ostatnich dwudziestu lat zdrożała ponad czterdziestokrotnie. Mimo to ceny gruntów są bardzo atrakcyjne dla cudzoziemców. Po 2016 roku tracą moc przepisy przejściowe dla Polski i każdy obywatel UE będzie mógł kupić dowolną ilość ziemi. Do tego czasu Agencja Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa, która jest właścicielem blisko 2 mln hektarów, chce jak najwięcej swoich zasobów sprzedać polskim rolnikom. Przedstawiciele środowiska apelują o to, by trafiała przede wszystkim do młodych rolników.
Znajomość mechanizmów rynkowych, giełdowych i finansowych to coraz bardziej pożądana wiedza, również wśród młodych osób, które poważnie myślą o swojej przyszłości i karierze zawodowej. Wiedzą o tym także gimnazjaliści, którzy już po raz trzeci będą mogli uczestniczyć w programie „Na Własne Konto”. Edukację ekonomiczną młodzieży z terenów wiejskich wspiera Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Z danych pochodzących ze Związku Polskiego Leasingu po trzech kwartałach 2014 roku sfinansowano ruchomości i nieruchomości o łącznej wartości ponad 31 mld zł, a dynamika wzrostu r/r wyniosła prawie 27,4%. Dużo lepiej niż cały rynek poradziła sobie spółka BZ WBK Leasing, która osiągnęła wzrost r/r prawie +36% tj. ponad 9% powyżej rynku. Firma odnotowała ponad rynkowe przyrosty praktycznie w każdej istotnej kategorii finansowania
Przewodniczący Europejskiej Rady Młodych Rolników (CEJA) Matteo Bartolini zaapelował do wszystkich  ministrów UE o zwiększenie dostępu do kredytów dla młodych rolników poprzez utworzenie Europejskiego Funduszu Gwarancyjnego w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EIB), dzięki któremu każdy młody rolnik w Unii Europejskiej, po spełnieniu jednakowych kryteriów, mógłby otrzymać wsparcie finansowe  na prowadzone przez siebie działania.
XIV audyt żywności biorącej udział w programie „Doceń polskie” przeszedł do historii. 22 października Loża Ekspertów oceniła wyroby z asortymentu ponad 60 firm i decydowała, które ze zgłoszonych produktów należy wyróżnić godłem „Doceń polskie”. Audyt był okazją do rozmów o kondycji polskiej branży spożywczej i jakości produktów żywnościowych.
Po woj. pomorskim i kujawsko-pomorskim przyszedł czas na Warmię i Mazury. Tereny wiejskie tego regionu zostały objęte programem „Zrozumieć Autyzm”, którego celem jest diagnoza sytuacji osób dotkniętych autyzmem oraz budowanie systemu wsparcia dla chorych oraz ich rodzin. Program realizowany jest przez Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym z Gdańska przy wsparciu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Ws
Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w październiku rozpoczęła nową kampanię reklamową marki ŁACIATE. Celem działań komunikacyjnych jest przypomnienie konsumentom o wyjątkowej ochronie mleka w kartonowym opakowaniu, dzięki któremu zachowuje ono swoje wartości odżywcze.
Po zakończeniu tegorocznych żniw przyszedł czas na przygotowania do kolejnego sezonu, ale przed tym zachęcamy do tego, by trochę odpocząć. Po raz kolejny otwieramy przed Wami bramy naszej fabryki. Jeśli chcecie zobaczyć, gdzie rodzi się potęga żniw New Holland, rezerwujcie miejsca u swoich dealerów i przyjeżdżajcie do Płocka.

Nasze tytuły:

  • portal informacyjny: zycierolnika.pl
  • kwartalnik: " Życie Rolnika Magazyn Polski" 
Do
góry
Używamy plików cookie żeby usprawnić działanie naszej strony. Pozostając na naszej stronie, wyrażasz na to zgodę. More details…